Americká automobilka Tesla má za sebou sice zatím nejúspěšnější rok, ale stále se musí potýkat s kvalitativními problémy svého nejlevnějšího vozu, Modelu 3. Těch podle posledních informací navíc přibývá.
Množící se vady
Vedle zpracování a počátečních problémů s brzdami se nyní objevily další vady, které zveřejnil časopis Consumer Reports (viz ZDE). Ten vycházel z celkového zhodnocení na základě výpovědí 500 různých uživatelů. Těm se kromě výše zmíněných nedostatků nezamlouvá ještě infotainment, elektronika v autě, nebo praskliny v zadním okně.
Splašený infotainment
Poslední vadu může potvrdit i samotný spotřebitelský časopis, který si jeden tento vůz zakoupil pro testování. Jeden z majitelů okomentoval svůj vůz takto: „Dotyková obrazovka se v jednu chvíli začala chovat, jako kdyby ji někdo silně mačkal na několika různých místech, což způsobilo, že se pustila sama muzika, zvýšila se hlasitost na maximum a změnilo to mapu v navigačním systému.“
Problémy v zimě
O problémech s provozem Modelu 3 v zimních podmínkách jsme již psali (viz ZDE). Při tuhých mrazech ztrácejí baterie kapacitu a snižují tak dojezdovou vzdálenost. Do vozu se často nelze ani dostat kvůli zamrzajícím klikám.
Ztráta doporučení
Ve výsledku ztratil Model 3 opětovně spotřebitelské doporučení Consumer Reports. Zatímco problémy s infotainmentem se mohou napravit případným updatem, kvalita zpracování se bude muset řešit přímo v továrně. Tesla si je prý stížností zákazníků vědomá a snaží se na vzniklé problémy reagovat co nejrychleji.
Rudolf Hruboň