Pirátská strana v těchto dnech plně najíždí na strategii, od níž si slibuje, že ji dovede k vítězství nad hnutím ANO premiéra Andreje Babiše v příštích volbách. A to nejen už těch evropských, ale posléze i sněmovních. Uvádí se to v článku na serveru Aktuálně.cz (viz ZDE).
“Ovlivňování sektoru politických stran”
Na třiadvaceti stranách Pirátské strategie je jasně popsáno, co má kdo za úkol – od místních organizací po jednotlivé poslance. Strategie jde však ještě dál. Součástí taktiky je si už nyní připravit vhodné koaliční partnery – právě proto se piráti například snaží, aby z ČSSD odešli politici, kterým nevěří. “Piráti chtějí ovlivňovat celý sektor politických stran tak, jako to dělají velké firmy,” uvádí autor pirátské strategie Jakub Michálek a hned tento bod dovysvětluje: už teď si chtějí formovat případné koaliční partnery. “Chceme, aby v ostatních stranách zůstávaly ve vedení poctivé a liberální osobnosti a šmejdy se nám naopak podařilo eliminovat,” prozradil.
Dehonestace názorových odpůrců
Michálek tvrdí, že jsou už i konkrétní případy, kdy se jim personálie podařilo ovlivnit. Například europoslanec Miroslav Poche (ČSSD) – když se ucházel o křeslo šéfa diplomacie, napsal Michálek prezidentovi Miloši Zemanovi dopis, ve kterém Pocheho ostře kritizoval. Věří, že i tím přispěl k tomu, že prezident Pocheho odmítl jmenovat.
A druhý příklad – jihomoravský exhejtman Michal Hašek (ČSSD). V tom, že nakonec nebude členem Legislativní rady vlády, mají prý prsty také Piráti. Tvrdí, že na personální změnu upozornili a zajistili tak, aby se o ní mluvilo. A to stačilo. Ministr spravedlnosti a šéf Legislativní rady vlády Jan Kněžínek (ANO) po pár dnech v reakci na “argumenty, které se objevily ve veřejném prostoru”, rozhodl, že Haška do rady nevezme.
Na důchodce zacílí e-maily
Jednou z hlavních otázek nadcházejících sněmovních voleb bude, zda Piráti dokážou oslovit i voliče svého hlavního oponenta, kterým je hnutí ANO. Podle průzkumu představují 42 % elektorátu ANO senioři. Byť se věkový průměr voličů pirátů pohybuje mezi 30 až 45 lety, chystá se strana získat oblibu i u starších občanů. Doposud oslovovali voliče hlavně přes sociální sítě. Důchodce si však Piráti chtějí získat prostřednictvím tradičních komunikačních kanálů, jako jsou e-mail a veřejnoprávní televize.
Tato akce připomíná iniciativu z před několika let, nazvanou “Přemluv bábu”, v rámci které se snažili herci Martha Issová a Jiří Mádl oslovit také seniorské voliče. Přes velkou podporu mainstreamových médií tehdy tato mediální masáž nezaznamenala u cílové skupiny (seniorů) větší ohlas. Více o ní diskutovali spříznění novináři a politologové.
Rudolf Hruboň