Za poslední 2 roky se dramaticky propadl prodej Škody Auto v Číně. Oproti rekordnímu roku 2018, kdy se prodalo na tamním trhu 341 tisíc Škodovek na pouhých 71 tisíc v loňském roce. Hrozí dokonce, že Škoda úplně opustí čínský trh. Upozorňuje na to web E15 (viz ZDE).
Strmý pád
Manažeři VW a Škody budou muset brzy rozhodnout o další strategii pro čínský trh. Základní otázkou je, zda se značce vyplatí zůstat na tamním trhu při prodejích pod 100 tisíc aut ročně, což byla kdysi stanovená hranice profitability. Ještě donedávna přitom Škoda v Číně vykazovala vynikající prodejní výsledky. V roce 2019 udala 282 tisíc automobilů, o rok dříve si čínští zákazníci pořídili dosud rekordních 341 tisíc škodovek.
Nástup čínských značek
Díky Volkswagenu v zádech Škoda úspěšně lákala na německou kvalitu za dostupnou cenu. V segmentu levnějších vozů ale mohutně posílily domácí čínské značky a o dražší škodovky už trh neprojevuje dostatečný zájem. Nedostatek čipů v kombinaci s důsledky pandemie způsobil, že Škoda ztratila roky budovanou pozici. Místo aby se dál blížila k cíli, tedy půl milionu prodaných škodovek ročně, spadla na loňských 71 tisíc vozů.
Zpracoval Rudolf Hruboň