Ilustrační foto: AvtoVAZ

Ilustrační foto: AvtoVAZ

Ekonomika

RUSKÝ AVTOVAZ znovu spustil výrobu v Togliatti a Iževsku

Po třítýdenní firemní dovolené ruský výrobce automobilů AvtoVAZ obnovil výrobu ve svých továrnách v Togliatti a Iževsku, ale objemy výroby jsou stále omezené.

Vývoj vozů s menším podílem zahraničních dílů

Společnost hodlá rozjet výrobu svých vozů s využitím minima zahraničních dílů. Tisková služba AvtoVAZ oznámila vývoj speciálních úprav vozů LADA, které budou méně závislé na dodávkách komponentů ze zahraničí. „Probíhá aktivní práce na nahrazení některých důležitých importovaných komponentů alternativními řešeními. Společnost také připravuje speciální verze některých modelů LADA, které budou méně ovlivněny importovanými součástkami. Postupně budou k dispozici našim zákazníkům v následujících měsících,“ uvedl AvtoVAZ v tiskové zprávě. Společnost dále uvedla, že je odhodlána zachraňovat pracovní místa a udržovat obchodní vztahy s dodavateli. Úřady regionu Samara přislíbily, že podnik podpoří z prostředků federálního rozpočtu.

Od června čtyřdenní pracovní týden

Od června chce AvtoVAZ přejít na čtyřdenní pracovní týden. V tomto režimu budou pracovníci továren v Togliatti a Iževsku pracovat tři měsíce. Bylo rozhodnuto zkrátit pracovní týden, aby se ušetřila pracovní místa. Na pozadí globálních logistických výpadků se společnost potýká s nedostatkem dodávek elektronických součástek. Nyní se společnost snaží obnovit dodávky. Řada dovážených dílů bude nahrazena domácími alternativami. Zároveň bylo zaměstnancům nabídnuto, aby pracovali všech pět dní jako dříve. Pátý pracovní den bude považován za veřejně prospěšné práce. Vedení společnosti se již dohodlo se státem na kompenzaci tohoto pracovního dne z veřejných prostředků. Peníze na tyto účely již byly státem přiděleny, poznamenala společnost.

Zpracoval Rudolf Hruboň