Ilustrační foto: Facebookový profil Jindřicha Šídla

Ilustrační foto: Facebookový profil Jindřicha Šídla

Domácí

NEÚSPĚCH: Na Televizi Seznam se skoro nikdo nedívá

Skoro rok od zahájení vysílání v lednu tohoto roku se sledovanost Televize Seznam pohybuje v zanedbatelných hodnotách. V září tohoto roku to bylo jen 0,17% diváků, což je na úrovni okrajových televizních stanic a teleshoppingů. A to přesto, že si Televize Seznam dopřává luxusu dostupnosti pro téměř 96% obyvatel republiky, o čemž se mnohým jiným malým televizím může jen zdát.

Druhý pokus

Seznam začal šířit televizní vysílání již od května 2016, ale pouze ve formátu HbbTV („hybridní TV“), který v té době byl schopen přijímat zanedbatelný počet televizních přijímačů. Toto vysílání proto skoro nikdo nesledoval a to bylo také důvodem rozhodnutí vysílání v tomto formátu ukončit a přejít na šíření programu formou klasického televizního vysílání.

Stamilionové ztráty

Přestože majitel Seznamu Ivo Lukačovič (skrytě přes kyperskou společnosti Helifreak Limited) musel napumpovat do startu televize stamiliony korun, nedaří se jí zaujmout významnější procento diváků. Důvodů je několik. Počínaje přetrvávající špatnou obrazovou kvalitou přes nezáživné složení programu až po mizerné moderátorské výkony.

Snaha o politický bulvár

Snaha o vymanění televize ze ztrát se projevuje v poslední době zřetelným posunem k politickému bulváru, tzn. honbou za politickými aférami, které by přitáhly k vysílání více diváků. V minulých týdnech to bylo aktivní zapojení Televize Seznam do kampaně proti předsedovi vlády Andreji Babišovi, v rámci které natočili reportéři Sabina Slonková a Jiří Kubík tajně rozhovor ve Švýcarsku se synem Andrejem Babišem ml.. Reportéři při tom opakovaně porušili švýcarské zákony a čelí za to ve Švýcarsku nebezpečí trestního stíhání.

Zdroj: Wikipedia.org

Rudolf Hruboň