Petr Stuchlík se dostal poprvé do povědomí veřejnosti před komunálními volbami v loňském roce, kdy jej Andrej Babiš překvapivě jmenoval do vedení pražské kandidátky hnutí ANO.
Kontroverzní podnikatel
Stuchlík od počátků své kariéry podnikal v oblastí financí. Nejdříve založil internetový portál Fincentrum.cz, aby jej následně prodal mediální skupině Mafra, kde následně působil na manažerských pozicích. Později se do Fincentra vrátil a opět jej prodal. Česká národní banka udělila Fincentru v listopadu 2017 pokutu ve výši 1,8 mil. Kč za používání nekalých obchodních praktik v letech 2011 až 2014. Stuchlík následně vlastnil soukromá rádia Classic FM a Expres rádio, která prodal pro změnu firmě Seznam. Jeho poslední podnikatelské kroky jsou však kontroverzní, když investoval část z vydělaných peněz z prodeje podílu ve Fincentru do nebankovního poskytovatele úvěrů – společnosti Fair Credit. Tato společnost přitom poskytuje kontroverzní krátkodobé půjčky do 150 tisíc korun, úroky mohou dosáhnout desítek procent a nejdůležitější údaj RPSN (roční procentní sazba nákladů) může překročit i 200 procent. Svůj podíl ve Fair Creditu Stuchlík v červenci 2018 nakonec prodal.
Politická kariéra
Pro komunální volby v loňském roce do Zastupitelstva hlavního města Prahy se stal v červenci z pozice nestraníka lídrem kandidátky hnutí ANO a tudíž i kandidátem této strany na post primátora města. Nahradil tak Patrika Nachera, původně zamýšleného lídra, který se posunul na druhé místo kandidátky. Ve své kampani hojně využíval mimo jiné sociální síť Facebook, o přízeň voličů usiloval také pořádáním takzvaných sousedských večeří. Hnutí ANO ji v Praze v minulých volbách získávalo zejména na sídlištích. Přesto byl výsledek hnutí ANO v komunálních volbách zklamáním, když skončilo až na pátém místě se ziskem 15,37% hlasů Pražanů. Teprve v prosinci loňského roku se Stuchlík stal řádným členem hnutí. V lednu tohoto roku pak v dopise straníkům oznámil, že se hodlá ucházet o post ve vedení hnutí na volebním sněmu hnutí ANO, který se koná právě tento víkend.
Nevýrazná osobnost
Petr Stuchlík je příkladem člověka, který může být úspěšný jako odborník, manažer a podnikatel, ale přesto to není dostatečný předpoklad pro to, aby se stal úspěšným politikem. Ostré lokty, kterým se naučil v podnikání, mu totiž nepomohou v kontaktu s běžnými voliči, spíše naopak. Stuchlík se veřejně prezentuje nevýrazně, jeho profily na sociálních sítích jsou plné příspěvků o různých oslavách a večírcích. O záležitostech, které zajímají zejména pražskou veřejnost, je tam pramálo. Kontroverze mezi spolustraníky zase vyvolává jeho dravý přístup ke kariéře v hnutí ANO, kdy se chce dostat do jeho vedení příliš rychle. V politice totiž platí, že dobrý politik si musí “místo nahoře” v rámci své politické strany nejprve odpracovat v rámci denní práce s voliči. Prozatímní zprávy z hnutí ANO naznačují, že Stuchlík nemá mnoho šancí se na sněmu do vedení dostat a on pro změnu v tomto týdnu pro média uvedl, že pokud se mu to nepodaří, z politiky může odejít. Stal by se tak nepovedenou “politickou rychlokvaškou” Andreje Babiše.
Rudolf Hruboň