Dominik Feri na předvolební akci teplické TOP09; Foto: DF2015Teplice / Wikimedia Commons

Dominik Feri na předvolební akci teplické TOP09; Foto: DF2015Teplice / Wikimedia Commons

Domácí

KOMENTÁŘ: Mediální bublina kolem incidentu Dominika Feriho

Před týdnem jsme se dozvěděli o údajném napadení poslance TOP09 Dominika Feriho. Mainstreamová média se ihned snažila z kusých a často nepotvrzených zpráv udělat senzaci a vytěžit z toho maximum. Nyní pomalu tato mediální bublina splaskla.

Údajný rasistický útok

Od počátku informování o této kauze jsme byli svědky toho, jak se mainstreamová média předháněla v líčení toho, že se mělo jednat o rasistický útok. Přestože Feri od počátku přiznával, že sám žádné rasistické výroky neslyšel a má tuto informaci z doslechu od jednoho ze svých kamarádů, média neváhala vydávat tuto informaci jako za potvrzenou. Na základě toho začali údajný útok odsuzovat někteří politici apod., přestože dosud policie nezjistila a nepotvrdila, že by na místě incidentu nějaký rasově motivovaný výrok měl zaznít.

Namísto útoku nožem zranění o parapet

Incident byl také prezentován jako “krvavý” s poukazem na fotografii Feriho v roztržené a trochu zakrvácené košili na zádech. Ihned se objevily spekulace, že se mělo jednat o útok nožem, přestože tomu nenasvědčovaly žádné důkazy. Až v průběhu uplynulého týdne se ukázalo, že Feri byl v rámci strkanice při incidentu přiražen na zeď a zranění si způsobil o vyčnívající parapet. To už ale pro senzacechtivá mainstreamová média nebylo zajímavé a proto o tom informují už jen některá z nich.

Typický příklad mediální manipulace

Incident kolem Dominika Feriho opět ukázal, jakým způsobem jsou schopná mainstreamová média překrucovat pravdu a manipulovat s fakty tak, aby bylo dosaženo zamýšleného záměru. Ukázat na údajný rasismus v naší společnosti a podporovat okrajové politické směry, které reprezentují v současné době strany jako např. právě TOP09, která by se v současné době již nedostala ani do Poslanecké sněmovny. O objektivitu jim při tom určitě nejde, spíše o zájmy majitelů médií, pro které tito prodejní “novináři” pracují.

Rudolf Hruboň