Tisíce plakátů s hesly „Zničení blahobytu“, „Zákazy“ a „Ekoteror“ zaplavily německá města. Jde o kampaň proti vlně zákazů, které plánují Zelení po blížících se parlamentních volbách na podzim. Informují o tom německá média (např. viz ZDE).
Za kampaní stojí bývalý člen CDU
Plakáty upozorňují, že Zelení mají sklony k zákazům a socialismu, hovoří dokonce o „teroru“. Akci organizuje podnikatel David Bendels, který kdysi býval členem CDU. Aktuální kampaň se jmenuje Grüner Mist (česky Zelený hnůj nebo také Zelené kraviny). Naráží na to, že požadavky německých Zelených se neustále radikalizují. V souvislosti s klimatickou změnou dokonce navrhují zákaz rodinných domků. V Hamburku už zákazy reálně začaly. Objevují se také návrhy na omezení jídel z masa nebo na zákaz létání na dovolenou, což řadu německých občanů děsí. Zaměstnanci Volkswagenu ve Wolfsburgu zažili nedávno šok, když závodní jídelna škrtla z nabídky maso. Mění se na vegetariánskou a veganskou.
Zelení vyhrožují reklamní společnosti
Strana Zelených, proti které je kampaň namířena, reagovala podrážděně. Ministr životního prostředí Jan Philipp Albrecht dokonce vyhrožuje na Twitteru reklamní firmě Ströer tím, že nebude dostávat veřejné zakázky. Firma tento útok odmítá s tím, že za obsah inzerce neodpovídá a pouze zprostředkovává pronájem reklamních ploch. V Německu se mezitím diskutuje, zda se jedná o politickou reklamu, které se týkají omezení podobně jako u nás. Jelikož na plakátech není uvedena žádná konkrétní strana, dle platných zákonů se o politickou reklamu nejedná. V Evropě nejsou negativní reklamní kampaně obvyklé, zatímco např. ve Spojených státech jsou běžné.
Zpracoval Rudolf Hruboň