Vítězem letošního ročníku písňové soutěže Eurovize se stal ukrajinský Kalush Orchestra. S vítězstvím Ukrajiny se dopředu počítalo, protože Eurovize již před lety rezignovala na hudbu a podlehla politickým tlakům.
Rezignace na férovost
Původně pěvecká soutěž Eurovize je dlouhodobě kritizována jako nekvalitní estráda, kde nejde o hudbu. Občas se tu objevují i účastníci bizarního vzhledu a pochybných hudebních kvalit. Vedení Eurovize již svými kroky v minulosti deklarovalo rezignaci na principy férové soutěže a přeměnilo tuto akci na platformu k prosazování politických postojů. To se projevilo již v minulosti, kdy bylo na základě nátlaku Ukrajiny vyloučeno z účasti Rusko a opětovně se to projevilo v letošním ročníku, kdy vyhrál zástupce Ukrajiny bez ohledu na kvality daného interpreta.
Cesta k bezvýznamnosti
Eurovize nikdy v historii nepatřila mezi významné pěvecké soutěže. Od začátku se nad ní vznášel duch něčeho, co vzniklo uměle “na příkaz” bruselských elit na podporu evropské integrace. Většina vítězů tohoto klání se nikdy v reálném světě hudby výrazněji neprosadila a upadli v zapomnění. Vychází to z nevalné kvality účastníků, které nominují státní administrativy jednotlivých zemí za netransparentních podmínek. Nyní tedy lidé, kteří o pravidlech Eurovize rozhodují, definitivně rezignovali na zdání pěvecké soutěže a potvrdili další cestu Eurovize k naprosté bezvýznamnosti.
Zpracoval Rudolf Hruboň