Již nejméně tři velké automobilky, které zavedly do své nabídky hybridní modely svých aut, čelí závažným problémům spojených s nebezpečím požárů při jejich externím nabíjení. Ford, BMW a Hyundai přistupují nicméně k řešení situace odlišně.
Zakázané dobíjení Fordu
Ford může být rád, že letošní léto nebylo nijak extrémně horké. Právě horké počasí totiž může zapříčinit požár u plug-in hybridní verze modelu Kuga, přičemž k zahoření může dojít při externím nabíjení. Informoval o tom magazín Automix. Problémy u Fordu došly tak daleko, že automobilka dokonce vydala zákaz externího dobíjení tohoto modelu, aby tak předešla případným problémům. Tato reakce musela přijít, protože za poslední dobu eviduje automobilka čtyři případy hoření během externího dobíjení.
Svár, který může způsobit zkrat u BMW
Velmi podobný problém řeší také BMW, ovšem v jeho případě nejde o vadu baterie nebo nabíjecího ústrojí. Podle německého magazínu Auto Motor und Sport musí BMW urychleně vyřešit možné hoření u jeho hybridních modelů. Konkrétně jde o plug-in hybridní řadu 3, řadu 5, řadu 7, řadu 2 Active Tourer a také modely X1, X2, X3, X5 a MINI Countryman. V každém případě jde jen o ta auta, která byla vyrobena od 13. 3. do 6. 8. letošního roku.

Ilustrační foto: BMW
Na problém přišla sama automobilka a svolávací akce je tedy hlavně preventivní, než že by šlo o řešení už nastalého problému. Podle interních kontrol je problém u sváru vysokonapěťové baterie, který nebyl během výroby správně očištěn. Podle BMW se shodou náhod může stát, že by špatně očištěný svár mohl při nabíjení způsobit zkrat.
Hyundai žalují nespokojení zákazníci
Podle agentury Reuters má velké potíže i značka Hyundai. Tu v Soulu žaluje na 200 majitelů modelu Kona Electric a to kvůli riziku požáru a hlavně přístupu značky k nápravě a svolávací akci. V posledních několika měsících právě především v Soulu, ale i jinde, shořelo několik těchto modelů ve chvíli, kdy byly v nabíječce. Hyundai na to zareagovalo svolávací akcí, během které ovšem nebudou vyměněny problémové baterie, ale v servisu bude jen přehrán software, který řídí nabíjení auta. Podle automobilky je to dostačující a plně vyhovující všem bezpečnostním normám.

Ilustrační foto: Hyundai
Přístup Hyundai se ale nelíbí majitelům dotčených modelů. Podle nich by značka měla místo přehrávání softwaru bez diskuzí vyměnit baterie a tím tak zamezit dalšímu požáru. Automobilka s tím ale váhá. Agentuře Reuters řekla. „Situaci po aktualizaci systému správy baterií neustále monitorujeme a budeme se i nadále snažit minimalizovat nepříjemnosti, které majitelům vznikly.“ Jenže soud kromě toho, že značce může přikázat provést opravu výměnou baterie, může také uložit zaplatit odškodné. A to se s největší pravděpodobností stane, protože o něm právníci, kteří mají hromadnou žalobu zákazníků na starosti, vyjednávají.
Zdroj: Auto-Mania.cz
Zpracoval Rudolf Hruboň