Jedna z největších čínských automobilek SAIC Motor zahájila provoz první přímé lodní linky na dovoz čínských elektromobilů do Evropy. Loď zvládla cestu z Šanghaje do Evropy za měsíc a zkrátila tak obvyklou cestu čínských automobilů na evropské trhy o týden. Uvádí se to v článku na serveru iDNES.cz (viz ZDE).
Poptávka po levných elektromobilech
V anglickém Bristolu a následně v belgickém Zeebrugge z útrob lodi vyjede prvních osmnáct set vozů SAIC NEV, což je zkratka pro vozy New Energy Vehicle. Podle čínského koncernu je na trhu i přes současnou složitou pandemickou situaci obrovská poptávka po cenově dostupných elektrických automobilech, zejména pak v Nizozemsku, Belgii a Norsku. Jen za prvních devět měsíců roku 2020 exportoval koncern SAIC Motor před 221 tisíc vozidel, což je celá jedna třetina vývozu čínských automobilů za moře. Právě s Evropou má koncern velké plány, protože trh je zde stále poměrně nezaplněný.
Spolupráce SAIC s Volkswagenem
SAIC je partnerem v joint-venture podniku s Volkswagenem a v Šanghaji se již od roku 2007 podílí i na výrobě škodovek pro místní trh. Do roku 2025 má v plánu exportovat milion vozidel, z toho 100 tisíc vozů svých vlastních značek právě do Evropy. SAIC v současné době prodává vozidla ve více než 10 evropských zemích, největšími odbytišti jsou Spojené království a Francie. Do koncernu SAIC patří bývalá britská značka MG, která se dnes v čínských rukách zaměřila na výrobu elektroaut. VW a SAIC mají od letošního podzimu podepsanou takzvanou sdružovací dohodu, která sníží průměrné flotilové emise německé společnosti.
Zpracoval Rudolf Hruboň