Dodávky automobilů z Číny na mezinárodní trhy přesáhly v loňském roce 2.5 milionu kusů, což z ní dělá třetího největšího vývozce automobilů na světě, uvedla agentura Bloomberg s odkazem na údaje Čínské asociace osobních automobilů (viz ZDE).
Nový globální hráč
Čísla Číny zaostala za Japonskem a Německem, ale předstihla USA a Jižní Koreu, což signalizuje vznik silného vyzyvatele zavedených automobilových gigantů. Čínské značky aktuálně patří mezi nejprodávanější na Blízkém východě a v Latinské Americe. V Evropě tvoří většinu automobilů vyrobených v Číně elektrické modely od Tesly a bývalých evropských značek vlastněných Číňany. Na popularitě si získala i široká škála domácích značek jako BYD a Nio. S podporou amerického investora Warrena Buffetta získává BYD se svými elektrickými vozidly trhy ve vyspělých zemích, jako je Austrálie.
Zpracoval Rudolf Hruboň