Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou tlačeny do extrémních investic ke snižování emisí a nezbývá jim nic jiného než elektrifikovat svou nabídku. Uvádí se to v článku na serveru iDNES.cz (viz ZDE).
Euroúředníci by chtěli dopravu elektrifikovat
Tlak Evropské komise na snižování emisí aut nabral absurdních rozměrů. Euroúředníci by chtěli dopravu elektrifikovat, nejen tu osobní, ale i nákladní. Ke kamionům do zásuvky je ovšem ještě dlouhá cesta a k nabíjecím osobákům zas velmi drahá. Úředníci stanovili automobilkám velmi přísné limity CO2. V roce 2025 budou muset být u osobních aut o 15 procent nižší než dnes a v roce 2030 o dalších 37,5 %. Volkswagen už naplno pojmenoval, co to bude znamenat: výrazné zdražení aut pro lidi.
Velmi drahé technologie čištění výfukových plynů
Nová auta s konvenčním pohonem budou vyžadovat velmi drahé technologie čištění výfukových plynů. „Nové normy snižují průměrné flotilové emise na úroveň, které dnes dosahují jen ty nejmenší modely s konvenčními technologiemi pohonu. Po roce 2020 budou pak automobilky i do těchto nejlevnějších a nejjednodušších aut nuceny nasazovat složité a drahé technologie, jako například komplikované systémy čištění výfukových plynů či hybridní pohony. Vzhledem k extrémně nízké marži u těchto vozidel a vysoké citlivosti zákazníka na cenu tím ovšem tato auta zdraží na úroveň, kdy se stanou neprodejná”, říká Zdeněk Petzl, ředitel českého Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP.
Automobilky budou propouštět
Výdělky automobilek poklesnou a nastane doba racionalizace, šetření a propouštění. Koncern Volkswagen už varoval, že propustí až 100 tisíc lidí, to je pětina všech zaměstnanců. To povede ke snížení kupní síly, na trhu navíc budou auta, která zdražila, a elektromobily, po kterých masy zrovna netouží a jejich ceny jsou mimo možnosti kupců. A laciná a malá auta budou chybět. Hrozí tak zadrhnutí trhu s novými vozy a lidé budou udržovat při životě stará auta.
-rh-